مجله اینترنتی سبک زندگی

آموزش های کاربردی در مورد زندگی سالم

مجله اینترنتی سبک زندگی

آموزش های کاربردی در مورد زندگی سالم

  • ۰
  • ۰
اشتباهات آرایشی ، آرایش لب
اشتباهات آرایشی ریز و درشتی که بر روی صورت شما ظاهر می شوند شما را زشت و پیر می کنند. با دنبال کردن نکات مهم آرایش صورت این بخش آرایشی زیبا و جذاب داشته باشید.

 اشتباهات آرایشی در بخش بخش صورت می تواند نتیجه ی معکوس داشته باشد و بدون انکه بدانید شما را به نوعی پیر و زشت نشان دهند. در ادامه نکات مهم و کلیدی آرایش صورت را برایتان خواهیم گفت تا با رعایت آنها یک آرایش زیبا و مناسب داشته باشید.اشتباهات آرایشی

اشتباهات آرایشی

اشتباهات آرایشی را بشناسید

 خفه کردن پوست با کرم پودر

 واضح است که گذاشتن لایه ضخیم از کرم پودر و پن کیک پوست را پیرتر نشان می دهد. به جای این کار یک لایه نازک کرم پودر بزنید یا فقط مرطوب کننده و پن کیک استفاده کنید. پوست بیشتر ادم ها با آرایش کمتر جوان تر و بهتر دیده می شود. به جای اینکه پوست خود را بپوشانید از محصولات بهداشتی استفاده کنید تا پوست خود را بهتر کنید.

 اینکه پوستتان را با لایه های فراوان کانسیلر و کرم پودر و پنکیک خفه کنید تنها باعث خواهد شد که توجه بیشتری به نقاط دارای مشکل در پوستتان جلب شود. به جای این کار از این حقه ها استفاده کنید:کمی مرطوب کننده با کرم پودرتان ترکیب کنید تا از جمع شدن آن در لابلای خطوط صورتتان جلوگیری کنید. برای پوشاندن جوش ها و لکه های صورتتان از لوازم آرایش با پایه معدنی استفاده کنید. به تازگی کرم پودرهای ژله ای توسط کمپانی های معتبر مواد آرایشی و بهداشتی تولید می شوند که با وجود اینکه قیمت بالایی دارند پوشانندگی بسیار عالی داشته و بسیار طبیعی جلوه می کنند تا حدی که کسی متوجه اینکه از لوازم آرایشی استفاده کرده اید نخواهد شد.

 نکات مهم آرایش

  کشیدن خط چشم های خیلی کشیده

 چشم های گربه ای زیبا هستند، ولی به شرطی که زیادی کشیده نشوند. اگر تازه کار هستید از مداد استفاده کنید. خط چشم مایع تمیز تر از آب در می آید و شیک تر است، اما نیاز به مهارت دارد و باید بتوانید جلوی لرزش دستتان را نیز بگیرید. یک خط از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشمتان بکشید و توجه داشته باشید که این خط روی ریشه مژه هایتان کشیده شود. زمانی که به گوشه خارجی رسیدید این خط را تا حدود نیم سانت رو به بالا ادامه دهید (برای مناسبت های خاص چند میلی متر کشیده تر نیز می تواند باشد). توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید طول خط چشمتان از طول ابرویتان بیشتر باشد.

 

برنزه کردن پوست

 وقت گذراندن زیر آفتاب، شاید درخشش موقت جوانانه ای به شما بدهد ، اما در واقع مسیری به سوی پیری زودرس است . اشعه ماورای بنفش نور خورشید ، ویرانی و نابودی سلول های پوست را به همراه دارند و با تجزیه رشته های کلاژن پوست ، باعث ازبین رفتن ظاهر نرم و کشسان آن می شود ؛ اشعه ماورای بنفش همچنین باعث تغییر رنگدانه ها و ایجاد نقاط تیره ی دائمی می شود . 

 

آرایش لب 

خط قرمز های آرایش لب را بشناسید:

 کشیدن خط لب خارج از خط طبیعی لب هایتان

 اگر می خواهید لب هایتان بزرگتر جلوه کنند خط لبتان را دقیقا روی مرز لب هایتان بکشید و پس از کشیدن رژ لب از محصولات حجم دهنده لب استفاده کنید. سپس با استفاده از برق لب در قسمت میانی لب ها آنها را بزرگتر نشان دهید. 

آرایش صحیح لب باعث زیبایی شما می شود ، اما اگر رنگ آن بیش از حد تیره یا روشن باشد ، توجه را به خطوط لبخند جلب می کند. من دوست دارم با یک خط لب شروع کنم و از یک سایه خنثی که کمی پررنگ تر از لب خود فرد است استفاده کنم . زنان زیادی همواره بر استفاده از رژلب پررنگ تاکید دارند ، اما من فکر می کنم رنگ های طبیعی و برق لب ظاهری جوان تر و ملایم تر ایجاد می کنند ” .

 

نکات مهم آرایش صورت

  استفاده از خط لب در آرایش شما باعث می شود که لب هایتان مشخص و حدود لبتان برای زدن رژ لب معلوم شود و اگر شکل لبتان نیاز به اصلاح داشته باشد آن را ترمیم کنید. اما وقتی به طور صحیح به کار گرفته نشود نه تنها شما را زیبا نمی کند، بلکه از زیبایی لب های شما می کاهد. رنگ خط لب شما باید نزدیک به رنگ طبیعی لب هایتان باشد. ابتدا با یک خط لب به رنگ لب هایتان شکل لب هایتان را مشخص کنید و سپس رژ لب مورد علاقه تان را بزنید. اگر می خواهید طبق مد این روزها از رژ لب تیره، مثل قرمز، بنفش یا قهوه ای پر رنگ استفاده کنید، می توانید از خط لبی همرنگ با رژ لبتان استفاده کنید. اگر به عروسی و یا مهمانی شام می روید، آرایش لبتان را با یک برق لب تکمیل کنید. 

 استفاده از خط لب دو یا سه درجه تیره تر از رژ لب، اصلا طبیعی نیست و تازه دیگر مد هم نیست ! با این شکل خط لب یک دایره دور لب می گذارید مثل اینکه تازه یک فنجان قهوه خورده باشید و فراموش کرده باشید دور لبتان را با دستمال پاک کنید.

برای یک آرایش طبیعی سعی کنید تا از یک خط لب همرنگ یا یک درجه تیره تر از رژتان استفاده کنید . خط لب را بعد از استفاده از رژ بکشید و نه قبل از آن ! از یک برس مخصوص برای محوکردن خطوط استفاده کنید.

برق لب فراوان برخلاف رژلب معمولی ، رژهای براق لب ها را حجیم تر می کند و جلوه طبیعی آن را حفظ می کند . دلیلی که باعث شده در میان دختران محبوب شود اینست که لب های لطیف نشانی از طراوت و جوانی است. زنان مسن تر نیز به این دلیل عاشق این محصولات هستند که چین و چروک های ریز دور لب را می پوشاند

 

 آرایش ابرو

 استفاده زیادی از مداد ابرو

اگر ابروهای پرپشتی دارید، به ویژه اگر ابروهایتان مشکی هستند، از کشیدن مداد در آنها جدا خودداری کنید و تنها با ژل ابرو به آنها فرم دهید. چنانچه ابروهایتان کم پشت هستند بهتر است با استفاده از سایه های مخصوص ابرو به آنها شکل دهید. برس های زاویه دار مخصوص این کار را به سایه ابرو آغشته کرده و قسمت های کم پشت ابرویتان را پر کنید. اگر ابرویتان زیادی کم پشت است ابتدا با مداد ابرو به حالت هاشوری به آن شکل دهید و سپس از سایه ابرو استفاده کنید. 

 

رژگونه مناسب و زیبا بزنید

  قرمزی بیش از حد گونه ها نه تنها بد است ، بلکه شما را تبدیل به یک پیر زن می کند . زمانی که گونه ها را قرمز می کردند ، زمانی بود که آرایش غلیظ مد بود . امروز هنوز هم خانم هایی از آن دوره هستند که این مدل را رها نکرده اند . او پیشنهاد می کند تا برای درخشش طبیعی تر از کرم برنزه در خط آرواره و سرحد موی سر و پیشانی استفاده کرده ، سپس مقدار اندکی رژگونه در برجستگی گونه خود استفاده کنید ( اینجا هم پودر در خطوط صورت انباشته می شوند و چهره ی شما را پوسته پوسته نشان می دهند) .

برس کوچکی که داخل بسته بندی رژ گونه تان بوده است را دور بیندازید. یک برس بزرگتر برای رژ گونه لازم دارید که بتواند آن را به صورت یکسان روی صورتتان پخش کند. بعد از آغشته کردن برس به رژ گونه ابتدا با آن یک بار روی دستتان ضربه بزنید تا پودرهای اضافه گرفته شوند. سپس لبخند بزنید و رژ گونه را با ضربه های ملایم برس از قسمت برجسته گونه رو به بالا، به سمت گوش هایتان بر روی گونه ها پخش کنید و با این کار رنگی طبیعی به گونه هایتان بدهید. اگر رنگ به دست آمده بیش از آن چیزی شد که می خواستید کمی پنکیک روی آن بزنید. توجه داشته باشید که استفاده زیادی از رژ گونه اصلا باعث زیبایی بیشتر شما نخواهد شد.

 

اشتباهات آرایش چشم 

روشن کردن زیادی زیر چشم ممنوع

حلقه های تیره زیر چشم هم برای زنان و هم مردان یکی از مخرب های زیبایی است. خواب بیشتر و بهتر کردن رژیم غذایی می تواند کمک کند که این حالت بهتر شود، اما زنان اغلب اوقات برای اینکه چشم هایشان جوان تر و زیباتر دیده شود به کانسلر یا روشن کننده های زیر چشم متکی می شوند. ولی هرقدر سن بالاتر می رود پوست زیر چشم نازک تر می شود. و آن وقت شما مجبورید برای پوشاندن این تیرگی کرم های روشن تر استفاده کنید. درضمن گذاشتن لایه ضخیم از سفیدکننده زیر چشم اصلا ظاهر خوبی ندارد.

با افزایش سن، آرایش چشم های سیاه و پرشور، زیبایی خود را در اغلب زنان از دست می دهد. پینگ می گوید :” مژگان ما با افزایش سن ، کم پشت تر می شود و اکثر زنان می خواهند بر این مشکل با مقدار زیادی آرایش سیاه چیره شوند ” . او می گوید:به جای خط چشم سیاه از قهوه ای تیره یا خاکستری استفاده کنید و به یاد داشته باشید هرچه کمتر ، بهتر! از خط چشم های مایع هم دوری کنید ، زیرا خیلی غلیظ هستند . سعی کنید از مداد های نرم و راحت استفاده کنید .

 اشتباهات آرایشی

 

 درست است که یک خط چشم پهن که از نوک چشم تا انتهای آن کشیده شده باعث می شود چشم هایتان کوچکتر و نزدیک به هم به نظر برسند، اما یک خط چشم نصفه هم واقعا مسخره است. راه حل چیست؟ از گوشه داخلی چشمتان خط نازکی تا نزدیکی مردمک چشمتان بکشید و سپس این خط را کمی کلفت تر کرده و تا انتهای چشمانتان ادامه دهید. سپس با یک برس سایه آن را از گوشه خارجی به سمت گوشه داخلی کمی پخش کنید.

 

دور سایه های براق را خط بکشید

براق  و درخشان کردن پشت پلک ها می تواند ظاهر خیلی خوبی داشته باشد و مد نیز باشد، اما بیشتر از آرایش های دیگر علائم بالا رفتن سن را نشان می دهد. قسمت پلک انسان فاقد غده های چربی است و این یعنی چشم ها اولین عضو صورت است که بالا رفتن سن در آن مشهود است. بنابراین خطها و چین و چروک روی پلک وقتی سایه براق می زنیم نسبت به زمانیکه سایه مات استفاده می کنیم بیشتر دیده می شود. 

  آرایش کردن قسمت پایینی چشم

اگر به میانسالی نزدیک شده اید، برای اینکه ظاهر جوان تری داشته باشید باید از ریمل و خط چشم کشیدن در زیر چشم خودداری کنید. این کار به جای اینکه چشمانتان را زیباتر کند فقط توجه همه را به دایره تیره زیر چشم و دیگر اثرات بالا رفتن سن جلب می کند. 



منبع 

نمناک

  • ۹۷/۱۰/۱۶
  • علی روشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی